Skuteczność reklam umieszczanych w Internecie

Wiele osób może się zastanawiać, jak wygląda zestawienie skuteczności reklam pojawiających się w różnych rodzajach mediów. Nikogo już nie dziwi, że powoli reklamodawcy odwracają się plecami do dużych wydawnictw prasy z prostej przyczyny, którą jest spadek czytelnictwa. By jeszcze sytuację, jakoś uspokoić wydawcy oddają coraz więcej miejsca takim reklamodawcom za coraz mniejsze pieniądze. Wpływa to oczywiście na standard publikowanych w takich gazetach treści. Większość czytelników przeniosło się do sieci internetowej. I tam również w ślad za nimi podążyli reklamodawcy. Na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat, formy reklamy internetowej uległy znaczącej zmianie. Nie może taki stan dziwić, ponieważ zmienia się odbiorca, to komunikat i przekaz reklamowy nie może pozostawać ten sam, również musi ewoluować. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do masowego konsumenta za pomocą nietypowych form reklamy internetowej jest zapewne marketing szeptany. Korzysta z tej formy coraz więcej osób i firm mających na celu budowanie pozytywnego wizerunku i dodatkowej świadomości marki. Marketing szeptany wykorzystuje różnego rodzaju serwisy społecznościowe czy też portale, w poszukiwaniu dyskusji, na których bez wzbudzania podejrzeń można rozpocząć rozmowę o danym produkcie. W ten sposób najłatwiej przedstawić wszystkie jego zalety. Skuteczne i niedrogie jest także pozycjonowanie stron internetowych.