Różne formy reklamy

Podział przekazu reklamowego można dokonać na wiele sposobów. Jednym z nich jest podział ze względu na rodzaj medium, w którym się pojawiają. Prym wśród nich wiodą reklamy internetowe. Posiadają one wiele zalet, których na próżno szukać w reklamach telewizyjnych, radiowych czy prasowych. Przede wszystkim charakteryzują się największym zasięgiem i ich cena jest zdecydowanie najniższa w zestawieniu z ich skutecznością. Mają one oczywiście także swoje wady, jak natrętność i pojawianie się w sytuacjach, gdy internauta ani sobie tego nie życzy, ani nie wyraża na to zgody. Reklamy umieszczane w taki nachalny sposób wywołują efekt odwrotny od oczekiwanego. Dlatego reklamować w sieci internetowej trzeba się cały czas uczyć i dostosowywać do zmieniających się warunków. Reklama internetowa cały czas podlega ewolucji. Rozpoczęło się przecież od zwykłego mailingu, który do dnia dzisiejszego został znacząco udoskonalony, łatwiej jest zebrać rozbudowaną bazę danych i rozsyłać wiadomości do konkretnej grupy docelowej. Prowadząc sklep internetowy można swoich klientów zainteresować w inny sposób. Gdy, któryś z nich przeprowadza zakupy w sklepie o dodatkowych ofertach można go informować właśnie w formie mailingu, gdy wyrazi on na to zgodę. W takich okolicznościach nie będziemy przynajmniej traktowani, jak intruzi. Najprostszym sposobem na dotarcie do klientów ze swoją ofertą jest za pośrednictwem swojej strony internetowej firmy.