Jaką rolę w pozycjonowaniu odgrywają katalogi stron?

Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze polega na zdobywaniu linków. Linki to odnośniki prowadzące na konkretną stronę umieszczone na innej stronie. Linkiem powinna być fraza, na którą określona strona jest pozycjonowana. Konkurencja jest jednak ogromna. Dlatego takich linków musi być naprawdę dużo, aby efekty w wyszukiwarkach mogły być widoczne. Gdzie osoby zajmujące się pozycjonowaniem mogą umieszczać takie odnośniki? Otóż możliwości jest naprawdę dużo. Zwykle posiadają one całą sieć stron zapleczowych. Pomocne okazują się jednak także katalogi stron. Co to takiego? Otóż katalogi to nic innego jak witryny będące swego rodzaju bazą danych o stronach internetowych z różnych branż. W katalogach umieszczane są krótkie opisy stron wraz z ich adresem. Takie opisy zawierają najczęściej 500-600 znaków i są zwięzłą reklamą określonej witryny. Z jednej strony mają bowiem zachęcić internautów do odwiedzenia określonego adresu, z drugiej zaś strony są pomocne w pozycjonowaniu. W sieci istnieją darmowe i płatne katalogi stron. Płatne katalogi zwykle są moderowane. Oznacza to, że wszelkie opisy są tutaj usystematyzowane w działach i naprawdę łatwo je odnaleźć. Z punktu widzenia pozycjonowania znaczenie ma przede wszystkim to, że nie znikają one równie szybko, jak się pojawiły. Dzięki temu efekty pozycjonowania w wyszukiwarkach utrzymują się długo po zakończeniu prac związanych z promowanie adresu.