Czy pozycjonowanie jest uczciwe?

Pozycjonowanie strony internetowej znacznie zwiększa rozpoznawalność konkretnej witryny, przyciąga nowych użytkowników, a co za tym idzie promuje proponowane przez firmę usługi albo towary. Prawdą jest także to, że ten rodzaj sieciowej reklamy jest w stanie zwiększyć wiarygodność konkretnej marki w oczach klientów. Większość internautów podświadomie bowiem dochodzi do wniosku, że jeśli strona konkretnej firmy znajduje się na wysokiej pozycji w Google, to marka ta jest naprawdę ceniona. Dlatego coraz więcej właścicieli witryn decyduje się na skorzystanie z usług firm zajmujących się pozycjonowaniem. Jednak czy pozycjonowanie stron internetowych jest uczciwe? Otóż sceptycy twierdzą, że takie promowanie adresu internetowego w wyszukiwarkach jest formą manipulacji. Jednak analogicznie można byłoby uznać, że każda reklama czy kampania promocyjna również ma charakter manipulacyjny. Pozycjonowanie jest przecież po prostu formą promocji. Prawdą jest jednak, że nie wszystkie techniki wykorzystywane przez osoby zajmujące się pozycjonowaniem są do końca uczciwe. Sami specjaliści z tej branży stworzyli kodeks seo i podzielili pozycjonowanie na białe i czarne. Pozycjonowanie białe to odpowiednie zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarek, obranie słów kluczowych , wstawienie linków wewnętrznych i zewnętrznych. Do nieuczciwych form pozycjonowania można zaliczyć zaś na przykład nasycenie nagłówków strony, opisów czy zdjęć frazami, które zupełnie nie odpowiadają zamieszczonej na witrynie treści.